söndag 22 mars 2015

Gaaaaaastown




Ser ni ryggan?? Stolt!

Att jag inte har strosat runt i denna stadsdel förut är lite utav ett mysterium men idag blev det äntligen av. Gastown är något utav Vancouvers trendigare områden där de hippa och "medvetna" människorna bor. Det finns inget HM eller Mcdonalds där, istället fylls gatorna av små urbana pubar och personliga butiker fyllda av sobra och eleganta klädesplagg.

När solen tittade fram passade jag på att köpa en hasselnötslatte och låtsas vara intresserad av de kanadensiska nyheterna. Kanske var det för att jag bar klänning och hade nymålade naglar men jag kände mig rätt sofistikerad och präktig. 

Innan klockan hann slå hemfärd kikade jag in i en liten butik och skådade ett silverhalsband som var precis i min stil. Hade inget annat val än att lätta på trycket och spendera. Det blir fint att ha ett litet minne hängandes runt halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar