måndag 9 mars 2015

White rock


Anledningen till varför staden kallas för White rock.




Trots att hela Vancouver är omringad av vatten så väljer många att åka till White rock under somrarna för att bada och strosa runt bland små butiker och restauranger. Jag vet att det inte är sommar ännu men det känns banne mig som det. Så idag åkte jag och Henry dit för en liten utflykt och det var en sådan pittoresk stad med multimiljonershus längs med kustlinjen.

Från början var det lite mulet men lagom till att vi satt oss på en trevlig restaurang med uteservering sken solen upp och det blev så varmt. Ville bara ta av mig mina strumpbyxor och doppa fötterna i havet. På vägen hem åkte vi med takluckan öppen och så spelades "beautiful day" med U2 på radion. Jag sträckte upp mina händer och vi båda sjöng med.

It was a beautiful day for sure.

1 kommentar: